Klantenservice
- Algemene voorwaarden Download als PDF
- Verzenden & retourneren Meer over bezorgen en retourneren
- Disclaimer Auteursrecht en juridische kennisgeving
- Privacy Policy Meer over privacy en gegevensbeveiliging
- Betaalmethoden Meer over betaalmogelijkheden
- Over ons Meer over ons
Bereikbaarheid klantenservice
Wij vragen je jouw vragen te stellen via het onderstaande contactformulier. Je kunt natuurlijk ook op één van onze emails reageren.
Wij streven er naar jou zo snel mogelijk te voorzien van een reactie. Dank je wel voor je begrip en wij doen er alles aan om jou snel verder te helpen.
Veelgestelde vragen FAQ's
|
Overige vragen
Jouw vraag niet gevonden? Stuur een bericht naar [email protected] of vul het contactformulier in. Wij doen ons best om je zo goed mogelijk van dienst te zijn.
Neem contact op
Veelgestelde vragen
1. Bezorgen
1.1 Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Wij streven er altijd naar jouw bestelling, binnen 2 werkdagen na ontvangst van de betaling, binnen Nederland, bij je te hebben afgeleverd. Dit mits het product vanuit de leverancier leverbaar is en de bestelling op het vaste land van Nederland afgeleverd dient te worden.
Als een artikel bij ons of onze leveranciers niet op voorraad is, duurt het soms wat langer.
Dan informeren wij je per mail of telefonisch.
Let op: Voor leveringen zijn wij mede afhankelijk van onze verzendpartner. Eventuele fouten, beschadigingen, of vertragingen die bij de verzendpartner ontstaan, kunnen wij geen verantwoordelijkheid voor dragen. Wat wij wel kunnen, is uitzoeken wat er de hand is. Hiervoor maak je een ticket aan.
De levertijd van je bestelling is mede afhankelijk van de bestelde artikelen.
Sommige artikelen worden rechtstreeks door onze partners geleverd.
In dat geval nemen wij of zij contact met je op.
1.2 Hoe volg ik mijn bestelling?
Met de track en trace code kun je de status van je bestelling volgen en zien wanneer de bezorger langskomt. Houd je track & trace code in de gaten voor de meest actuele informatie.
Mocht er iets misgaan, neem dan contact op.
1.3 Waarom werkt de track en trace code niet?
Je order is gereed en je hebt per mail een track en trace code ontvangen maar die werkt niet? Niks aan de hand. De status van de track en trace code bij onze verzendpartner DHL is pas in de avond beschikbaar!
1.4 Kan ik mijn pakket via een afhaalpunt in ontvangst nemen?
Wil je iets bestellen, maar ben je niet in de gelegenheid je pakket thuis of op het werk in ontvangst te nemen? Je kunt je pakket ook afhalen bij één van de ruim 2800 DHL Benelux Servicepoints. Een deel van deze locaties zijn ook in de avond, in het weekend of 24/7 open en de kans is groot dat je één of meerdere afhaalpunten binnen enkele kilometers van je woning aantreft. Je pakket wordt bezorgd bij een afhaalpunt in de buurt.
Let op: De maximale afmetingen voor verzending via een DHL ServicePoint zijn 80x50x35 cm (l-b-h). Het maximale gewicht is 20 kg.
-
Selecteer tijdens het bestelproces de verzendoptie; Levering via DHL SERVICEPOINT.
-
Indien je zelf een afhaalpunt in gedachte hebt, dan kun je deze tijdens het bestelproces duidelijk in het OPMERKINGEN VELD vermelden. Anders selecteren wij zelf een afhaalpunt bij jouw in de buurt.
1.5 Wat als mijn bestelling niet compleet is?
Ontbreken er artikelen in je bestelling? Neem dan contact met ons op.
Wij verzenden het liefst alles in één keer. Maar niet elke bestelling kan altijd in één keer bezorgd worden. Om je bestelling zo snel mogelijk bij je af te leveren, kan het dus voorkomen dat je meerdere pakketten ontvangt.
Ook kan het voorkomen dat niet alle pakketten op dezelfde dag bij je worden aangeboden. Wij doen er alles aan om dit tot een minimum te beperken. Als een artikel uit je bestelling niet snel geleverd kan worden informeren we je per mail of telefonisch.
1.6 Wat moet ik doen in geval van een beschadigd pakket aan de deur?
Is de verpakking van het pakket beschadigd of ziet de doos er geopend uit, geef dit dan direct door aan de chauffeur en weiger het pakket! Accepteer je het pakket toch, dan vragen wij 5 je kwalitatief goede foto's van de beschadigde verpakking te maken. Met het oog op het afwikkelen van mogelijke claims heb je een ondertekend formulier inzake de ontvangst van een beschadigd pakket van de bezorgdienst nodig. Alleen in dat geval kunnen wij een beroep voor je doen op onze transportverzekering. Neem daarna direct zo spoedig mogelijk contact met ons op.
1.7 Wat moet ik doen met een beschadigd product?
Is het door u bestelde product beschadigd of is de verpakking geopend en mist er een onderdeel van uw bestelling, maak dan direct 5 kwalitatief goede foto's van het beschadigde of missende product nog in de verpakking. Hierbij is het erg belangrijk dat ook de verpakkingsmaterialen en de verpakkingswijze zo goed mogelijk op de foto staan. Alleen in dat geval kunnen wij een beroep voor u doen op onze transportverzekering. Neem daarna direct zo spoedig mogelijk contact met ons op.
2. Bestellen
2.1 Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Plaats je artikelen in je winkelmandje en reken de bestelling af. Als je de bestelling plaatst met je account gaat dit sneller omdat we je al kennen. Heb je liever geen account? Ook zonder account kun je als gast bestellen, we hebben daarvoor alleen wel je contact- en verzendgegevens nodig.
2.2 Is mijn bestelling gelukt?
Zodra je een order- en betaalbevestiging ontvangt is de bestelling gelukt.
2.3 Is het ook mogelijk grote aantallen te bestellen?
Uiteraard is dat mogelijk. Neem daarvoor even contact met ons op, dan maken wij met alle plezier een offerte op maat voor je.
2.4 Zijn jullie tarieven inclusief BTW?
Alle tarieven die staan vermeld in de webshop zijn inclusief 21% BTW.
3. Betalen
3.1 Kan ik bij jullie ook achteraf betalen?
In samenwerking met AFTERPAY en KLARNA kun je bij ons ook na ontvangst van uw bestelling, afrekenen. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot achteraf betaling niet geautoriseerd worden, dan kun je natuurlijk jouw bestelling betalen met een andere betaalmethode. Als je wilt weten waarom jouw betaling door een van beiden partijen niet geautoriseerd is, dan adviseren wij je direct met hen contact op te nemen.
3.2 Hoe kies ik achteraf betalen?
Kies in checkout voor achteraf betalen met Afterpay of Klarna. Wij controleren dan direct of je hier gebruik van kunt maken.
3.3 Kan ik het bedrag van de factuur ook per post opsturen?
Nee, je kunt het geld niet opsturen. Wij dragen geen verantwoordelijkheid voor per post verzonden gelden. Je kunt de factuur wel vooruitbetalen per bank of het bedrag contant betalen zodra je de producten komt afhalen. Voor af te leveren bestellingen is het in overleg mogelijk door middel van Rembours verzending te betalen.
4. Terugbetalingen
4.1 Wanneer krijg ik in geval van een retour mijn geld teruggestort?
Het orderbedrag wordt zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen twee weken, op je rekening teruggestort. Voor de uitvoering hiervan zijn wij afhankelijk van onze betaalpartners en de banken. Nadat wij opdracht tot terugstorting hebben gegeven, duurt het gemiddeld enkele werkdagen, voordat het orderbedrag weer op jouw rekening staat.
4.2 Kan ik mijn geld terugkrijgen voor in de winkel gekochte producten?
Doordat hiervan in het verleden misbruik is gemaakt, bieden wij dat helaas niet meer aan. Wel kunnen wij je product natuurlijk omruilen voor een ander product(en) of je voorzien van een tegoedbon voor een zelfde bedrag.
5. Retourneren of ruilen
5.1 Wat moet ik doen als ik niet tevreden ben over een product?
Het is natuurlijk vervelend als je niet tevreden bent over het door jou gekochte product. Wij vragen je in dat geval zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen. Dit kan per e-mail, reguliere post en/of telefonisch. Onze medewerkers zullen vervolgens op korte termijn contact met je opnemen om het naar ieders tevredenheid op te lossen.
Mocht je niet tevreden zijn over de onze afhandeling dan kun je ook altijd contact opnemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar Raja Trading bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat uiteindelijk de mogelijkheid om je geschil voor te leggen aan een onafhankelijke Geschillencommissie (SGC).
5.2 Wat moet ik doen om een aankoop te annuleren?
Het kan voorkomen dat je na aanschaf van een product erachter komt dat je eigenlijk een ander product had willen bestellen. Neem in dat geval binnen 14 dagen na ontvangst van de producten contact met ons op om de aankoop te retourneren of om te ruilen. Het product kan alleen ongebruikt en indien mogelijk in de originele verpakking geretourneerd worden. Je kunt hiervoor gebruik maken van het modelformulier voor herroeping. Vanaf het moment van annulering dien je het product binnen 14 dagen terug te sturen. De kosten van het retour zenden zijn in dit geval altijd voor eigen rekening. Zodra wij het product retour hebben ontvangen of je een verzendbewijs hebt overlegd, zullen wij je het aankoop bedrag inclusief verzendkosten binnen 14 dagen na je annulering terugstorten. Ontvangen wij binnen 14 dagen geen product of verzendbewijs retour, dan wachten wij met terugbetalen. Terug betalen doen wij in principe via hetzelfde betaalmiddel welke je ook hebt gebruikt bij het afrekenen. Terugbetaling middels een ander betaalmiddel gebeurt alleen indien je op ons verzoek daarmee akkoord gaat.
5.3 Kan ik speciaal bestelde of elektrische producten retourneren of ruilen?
Helaas is het doorgaans niet mogelijk om speciaal voor jouw bestelde artikelen te retourneren. Indien jouw bestelling een product heeft waarvoor dit geld, geven wij dit altijd tijdig aan je door. Aangezien foutief gebruik van elektrische apparatuur, waaronder lichtbronnen, kan leiden tot een storing, kunnen ook deze in principe niet geretourneerd of geruild worden.Klik hier voor het Modelformulier voor herroeping.
6. Reparaties en garantie
6.1 Hoe zit het met de garantievoorwaarden van de producten?
7. Privacy
7.1 Hoe gaan jullie om met privacy?
Jouw persoonsgegevens worden opgenomen in het klantenbestand van Raja Trading B.V. en enkel gebruikt voor de afhandeling van jouw bestelling. Alle bij ons bekende persoonsgegevens worden gebruikt volgens de Wet bescherming persoonsgegevens (Wpb). Deze gegevens zijn uitsluitend voor ons eigen gebruik en worden in geen enkel geval en op welke manier dan ook verstrekt aan derden buiten het verzorgen van de verzending van jouw bestelling.
Lees hier meer over onze Privacy Policy.
7.2 Hoe werkt de beveiligde verbinding?
Een SSL-certificaat zorgt voor een veilige gecodeerde verbinding tussen een server en een cliënt. Zo wordt voorkomen dat een derde de informatie tussen beide computers kan onderscheppen. Hierdoor kun je geheel veilig bestellen en afrekenen, zonder dat een willekeurige derde partij hier inzage in kan krijgen. Je kunt zien dat je op een beveiligde pagina bent, als je linksboven een slotje ziet in de adresbalk.
8. Acties en prijsvragen
8.1 Hoe kom ik in aanmerking voor de laagste prijs garantie?
Het artikel dient identiek te zijn. Het prijsverschil moet door Raja Trading controleerbaar zijn. De garantie dient binnen vijf dagen na aankoop geclaimd te worden. De garantie geldt enkel voor prijzen die zijn aangetroffen bij een ander tuincentrum. De garantie geldt niet op product setjes of samengestelde producten. De garantie geldt niet igv aanbiedingen, uitverkopen, opruimingen & seizoen verkopen. De garantie geldt niet igv een prijsgarantie concurrent of prijzen die door individuele onderhandeling zijn ontstaan. Bij vermoeden van misbruik of frauduleus handelen is Raja Trading gerechtigd de aanspraak op deze prijsgarantie af te wijzen.
9. Klachten
9.1 Waar kan ik terecht met een klacht?
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected]. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.